ADSENSE

Wednesday 8 April 2015

PENGASUH BAYI VS TASKA / NURSERY

Dilema berterusan..

Mencarai pengasuh yang sesuai dan sayangkan anak kita macam anak sendiri susah sangat nak cari sekarang ni.. Buat masa ni saya hantar baby saya umah pengasuh. Sebab nak hantar nursery macam takut je..Ramai yang kata tak elok..

Tapi sekali fikir nursery yang berdaftar mempunyai staff yang terlatih dan pandai handle susu EBM macam bagus plak.. Cuma terlalu ramai yang diorang jaga. Risau baby saya nanti terabai... Allah susah nye hati.. Nak dapat anak bukannya senang. Kalau boleh saya nak yang terbaik untuk dia.

Pengasuh anak saya sekarang ni saya tak berapa lega sangat tinggal baby kat dia. Tapi sebab tiada pilihan, saya terpaksa. Dalam masa yang sama saya usaha juga cari pengasuh yang baru. Moga Allah mudahkan segalanya. 




Terima kasih semua.


Update.

Alhamdulillah saya dah dapat pegasuh untuk anak saya.
Bayaran sama RM300.
Kali ni pegasuh nampak lebih mesra dan sayangkan baby.
Mudah untuk berbincang dan banyak pengalaman.
Dah dekat sebulan hantar umah kakak ni, nampak baby saya lebih ceria dan hepy..
Barulah tenang nak gi keje..
Mudah-mudahan inilah yang terbaik.
Moga kakak ni sayangkan baby saya macam sayangkan cucunya sendiri..

Terima kasih semua.

7 comments:

  1. Hi there, just wanted to mention, I enjoyed this blog post.
    It was practical. Keep on posting!

    my web blog; facebook

    ReplyDelete
  2. Salam sis sy nk tahu bleh x ms mule2 reg kt hukm 1st appointment test pap smear scan bagai3 hsg brapa kosnye ? Kalau pakai GL still kena bayar ke ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam..macam mn perjalanan TTC awak ye? Harap berjaya..

      Delete
  3. Thanks for the share.I hope you will share once again.

    Also visit my blog :: delicate leather; ,

    ReplyDelete

PERDANA MENTERI MALAYSIA TUN DOKTOR MAHATHIR MOHAMAD

Selamat pagi.. Harini saya saja nak kongsi pengalam saya berjumpa PM kita..Saya sebenarnya hanya sekali jumpe Tun dalam hidup saya. Masa t...