ADSENSE

Monday 10 October 2011

CLOMID USAHA UNTUK MENGANDUNG 2

Selamat petang semua.......

Seperti yang dijanjikan pada post yang lepas, saya akan kongsikan keputusan TVS scan untuk hari ini 10/10/11... Alhamdulillah keputusannya agak baik dan memberi harapan yang tinggi buat saya dan suami...

Buat masa ini, perut saya rasa agak kejang sedikit mungkin kerana hari subur saya telah tiba. Tadi Doktor cakap sel telur saya dah pecah dan mungkin telah disenyawakan kerana terdapat satu folikel yang agak besar didalam rahim. Harapan untuk terjadi kehamilan agak tinggi.

Dalam masa dua minggu lagi, saya akan membuat UPT untuk check samaada saya mengandung atau tidak...Huh, sangat mendebarkan tetapi seronok juga kerana peluang saya agak tinggi..Jadi sekarang ini saya hanya amalkan makan asid folic, madu dan minum air dengan kuantiti yang banyak untuk mengelak pening kepala.

Tadi nasib baik sel telur saya dah pecah sendiri, kalau tidak doktor akan membuat suntikan ubat untuk memecahkan sel telur...(hem..saya takut jarum) hehehehe....

Memang badan rasa letih sangat dan rasa tak cukup rehat..Memandangkan dos Clomid 50MG telah mencukupi untuk saya, jadi saya tidak perlu untuk menambah Clomic pada dos yang lebih tinggi pada bulan hadapan.. 

Temujanji yang seterusnya untuk berjumpa pakar O&G adalah pada 24/10/11 ini..

Jika ada perkembangan semasa, saya akan kongsikan ye...

Semoga jumpa lagi... Salam....


No comments:

Post a Comment

PERDANA MENTERI MALAYSIA TUN DOKTOR MAHATHIR MOHAMAD

Selamat pagi.. Harini saya saja nak kongsi pengalam saya berjumpa PM kita..Saya sebenarnya hanya sekali jumpe Tun dalam hidup saya. Masa t...