ADSENSE

Thursday 6 October 2011

CLOMID USAHA UNTUK MENGANDUNG

Salam dan selamat sejahtera semua..

Terima kasih kerana setia membaca blog dan mengikuti perkembangan rawatan saya...Post kali ini saya akan kongsikan penggunaan ubat Clomid usaha untuk mendapatkan zuriat.

Clomid adalah ubat yang boleh menambah dan mematangkan sel telur wanita.Hormon saya memang tak stabil. Saya telah dinasihatkan oleh doktor untuk mengambil pil Clomid pada hari ke  2 haid. hari ke 2 haid adalah pada hari kedua kita datang haid. Pil clomid ini harus dimakan pada hari ke 2 hingga ke 6 haid. Dinasihatkan juga supaya makan pil ini pada waktu yang sama, maksud saya kalau makan waktu malam, jadi teruskanlah makan pada waktu malam juga sampai hari ke 6..

Pada bulan pertama, doktor akan bagi pil clomid 50MG dulu untuk tengok perkembangan sel telur wanita. Saya telah mengambil pil ini pada 27/9 yang lepas dan membuat TVS di MAC HUKM pada 7/10 iaitu pada hari ke 12 haid.

TVS scan ni adalah untuk melihat sel telur wanita. Untuk TVS scan, bayaran sebanyak RM50 di kenakan. TVS ni sekejap je dah siap dalam masa 5 minit je dan tak sakit pun. Nasib baik doktor perempuan yang scan, tak la malu sangat. hehehehe....

Alhamdulillah sel telur saya doktor cakap ok dan cukup matang. Jadi saya dinasihatkan supaya jangan stress sangat. Kene banyak rehat dan banyak-banyak lah makan ulam dan buah-buahan....(yang ni saya memang liat la sikit...saya tak suka makan sayur ni..). Tetapi demi mu wahai bakal anakkku, ku relakan...Amin...

Pada 10/10 ni iaitu hari ke 15 saya kene buat scan lagi sekali untuk melihat perkembangan sel telur... Kawan-kawan terima kasih kerana mendoakan saya...

Ok semua, nanti 10/10 ni saya kongsikan ye keputusannya.

Semoga berjumpa lagi...

Sekian dulu untuk post kali ini.. Terima Kasih.

4 comments:

  1. I like the helpful information you provide in your articles.
    I will bookmark your weblog and check again here frequently.
    I am quite sure I'll learn many new stuff right here!
    Good luck for the next!

    ReplyDelete
  2. My brother recommended I may like this blog. He was once totally right.
    This submit truly made my day. You cann't believe just how so much
    time I had spent for this info! Thanks!

    ReplyDelete
  3. I really love your website.. Very nice colors & theme.
    Did you build this site yourself? Please reply back as I'm looking to create my very own website and want to know where you got this from or exactly what the theme
    is called. Cheers!

    ReplyDelete
  4. Hello, I enjoy reading all of your article. I wanted to write a little comment to support you.

    ReplyDelete

PERDANA MENTERI MALAYSIA TUN DOKTOR MAHATHIR MOHAMAD

Selamat pagi.. Harini saya saja nak kongsi pengalam saya berjumpa PM kita..Saya sebenarnya hanya sekali jumpe Tun dalam hidup saya. Masa t...