ADSENSE

Monday 11 November 2013

FEMARA 5MG

Hai... Penatnya harini...

Akhirnya period dah muncul pada 9/11/13 hari sabtu yang lepas...
Jadi pagi tadi gi keje dulu..Halfday je...nak cuti tak boleh..cuti dah tinggal 3 hari jek...hehehe
Balik terus gi HUKM ambil ubat FEMARA untuk persediaan IUI yang ke 3...

Masa ambil ubat tu, nurse cakap nape tak ambil ubat awal2... ni kira lewat dah ni..patutnya kelmarin dah makan...Hai la nurse.... mana la saya tau..macam tak de orang bgtau pon suruh ambil awal2...atau pon saya yang lupa..Layan je le...buat dek jer..last2 dia bagi 10biji FEMARA untuk 5 hari...2biji sekali makan...kiranya hari ni 1st la...ubat ni kene mkn pagi..tp hari ni kul 3pm baru mkn..esok kene mkn pagi dah...

D6 kene ambil ubat menopur dos 150 iu sehari untuk 2 hari je dulu..maknanya hari sabtu ni kene suntik ubat ni...tak tau la camne entah ubat ni ada jual kat MAC HUKM...tapi resit tak de and tak boleh la claim..jadi saya pon cari la ubat ni kat farmasi luar..mahal tau ubat ni..dah la tengah jimat duit..

Puas dah pusing-pusing akhirnya jumpa juga..Alhamdulillah.. sempat la order..jumaat ni baru dapat...
Memandangkan ni 1st time suntik ubat ni, kene la gi mana-mana klinik yang berdekatan untuk mintak tolong..

Harap dipermudahkan oleh-NYA...Amin...

No comments:

Post a Comment

PERDANA MENTERI MALAYSIA TUN DOKTOR MAHATHIR MOHAMAD

Selamat pagi.. Harini saya saja nak kongsi pengalam saya berjumpa PM kita..Saya sebenarnya hanya sekali jumpe Tun dalam hidup saya. Masa t...