ADSENSE

Saturday 20 August 2011

GOLDEN CHURN CREAMY BUTTER

Hai..

Saya tahu mesti ramai rakan-rakan diluar sana yang menggunakan jenama ini untuk membuat biskut terutama biskut hari raya.

Hem, saya pun sama. Dah banyak biskut raya yang saya buat menggunakan butter ni. Sedih jer tenguk biskut-biskut yang hendak dibuang.

Pada mulanya memang saya tak percaya dengan berita yang megatakan butter jenama ini disahkan tidak halal. Tapi setelah saya sendiri yang mendengar berita, pihak JAKIM juga telah mengesahkannya, saya tak berani menggunakan butter jenama ini lagi. Sekarang, saya terpaksa membuang biskut semprit dan dahlia yang telah dibuat untuk raya tahun ni. Wa wa wa sedih jer. Tapi tak pe, mencari yang halal adalah lebih baik.

Segala peralatan yang telah digunakan untuk membuat biskut menggunakan butter jenama ini telah disamak. Harap rakan-rakan yang di luar sana juga mengambil langkah yang sama.

1 comment:

  1. wah, haram..baru tau..thanks for info :D

    http://haffizmohdnoor.blogspot.com/

    ReplyDelete

PERDANA MENTERI MALAYSIA TUN DOKTOR MAHATHIR MOHAMAD

Selamat pagi.. Harini saya saja nak kongsi pengalam saya berjumpa PM kita..Saya sebenarnya hanya sekali jumpe Tun dalam hidup saya. Masa t...