ADSENSE

Wednesday 21 December 2016

ALISHA MUNTAH SUSU / MUAK / REFLUX

Kisah pencarian susu Alisha belum berakhir...sob..sob..

Saya bagi susu NAN..dengan susu ni dia memang ok..Lama juga minum susu ni sebulan lebih..
Memang serasi.. Ingatkan serasi la.. Tup2 dia minum susu je, muntah..
Muntah yang banyak..Bagi 2oz, muntah pon banyak tu la juga..

Tukar susu enfalact A+ dan Dutch baby muntah juga..
Kesian dia..Saya bawa jumpe pakar kanak2, dia bg sample novalac AR dan Isomil..
Novalac ar dia kembung yang teruk..Menangis tak leh tdo mlm..Saya pon stop..
Then try la isomil..susu soya..Bengkak mata dan muka..alergik kot..

Tukar la pula susu s 26 sebab kawan cakap ok..
Alisha minum susu ni ok.. Membuang pon ok..Tp, muntah juga..
Hasil menggoogle, saya pon try la frisolac comfort..
Magic, x muntah langsung..Tp, cirit lah pulak..kesain..merah bontot..

Saya pergi kedai ubat cina tanya dia susu apa yang ok utk bby muntah..
Dia tanya, muntah saja, atau muntah campur cirit.. Saya ckp muntah dan cirit..
Dia suruh cuba Similac Lactose Free (LF)...
Susu ni muntah juga sikit..Membuang tak la cirit, tp kerap juga..

Malam tu nak tdokan dia, saya bagi 40z, habis..Lepas susu dia membuang..x cirit..
Dia mcm merengek dan menangis kuat..
Allah....susahnyer nak pujuk..Saya dukung, muntah habis..dengan lendir skali..Kembung la kot..
Tak tau nak buat apa, saya mandikan dia..tuam perut, sapu minyak ubat...Baru la dia tdo..
Alhamdulillah lega..

Lepas tu, saya bagi je frisolac comfort tu..cirit skit..sabar je la..Tak sanggup tengok dia menangis kembung..
Saya call careline, dia suruh campur dengan frisolac biasa..Baru la ok..
Dengan susu ni dia tak muntah dan x cirit.. Tp, mcm x kenyang..

Tdo sekejap je..Malam pon sama..Saya tengah mencari susu yang sesuai..
Dalam hati nak try SIMILAC TOTAL COMFORT @ S26 GOLD...
Kalau kawan2 ada info, tlg update saya ye..
TQVM..

Buat masa ni teruskan dulu bagi frisolac comfort + frisolac...

1 comment:

  1. Sy nk ty campur susu friso comfort dgn frisolac biasa tu dalam 1 botol atau bg minum selang seli ye..sbb ank sy pun cirit

    ReplyDelete

PERDANA MENTERI MALAYSIA TUN DOKTOR MAHATHIR MOHAMAD

Selamat pagi.. Harini saya saja nak kongsi pengalam saya berjumpa PM kita..Saya sebenarnya hanya sekali jumpe Tun dalam hidup saya. Masa t...