ADSENSE

Tuesday 27 December 2016

ALAHAN LAKTOSA / ALAHAN PADA SUSU LEMBU




Hai...Just nak share hasil menggoogle...

APAKAH TANDA-TANDA ALAHAN LAKTOSA?

Gejala ini akan kelihatan ½ hingga 2 jam selepas memakan makanan yang mengandungi laktosa:
  • Bayi merengek dan menangis.
  • Perut kembung dan memulas
  • Berak cair yang berbau busuk
  • Kentut yang berlebihan
  • Kulit melecet dibahagian punggung 


RAWATAN YANG SESUAI
Susu Formula LF


TANDA-TANDA ALAHAN PADA SUSU LEMBU
  • Masalah kulit seperti ekzema atau gatal-gatal
  • Masalah pada mata seperti berair, merah atau gatal
  • Mengalami Cirit Birit
  • Muntah-muntah
  • Mengalami Hidung Berhingus dan kerap terbersin 
  • Mengalami Batuk yang berterusan 

RAWATAN YANG SESUAI
Susu Formula Soya / HA

So, saya rasa alisha ni mungkin alah susu lembu.. 
Kenapa la saya x pernah nak cuba susu yang HA ni..

Next saya nak cuba HA plak..
Nanti saya update ye..TQVM 

No comments:

Post a Comment

PERDANA MENTERI MALAYSIA TUN DOKTOR MAHATHIR MOHAMAD

Selamat pagi.. Harini saya saja nak kongsi pengalam saya berjumpa PM kita..Saya sebenarnya hanya sekali jumpe Tun dalam hidup saya. Masa t...