ADSENSE

Wednesday 28 December 2016

MAMEX HA (HYPOALLERGENIC)

Salam..
Alisha dah minum susu ni..
Rasa dia pahit2 skit..Tp, masih boleh diterima oleh baby..

Susu Mamex HA ni ok..alisha tak muntah langsung..jeluak pon tak..
Tidur malam pon tak meragam..
Membuang warna kuning cantik..Semuanya ok...

Saya ingat pencarian susu alisha dah berakhir...rupanya tidak..
Muncul ruam di muka dan kepala..Allah sedihnya..
Semua susu saya dah cuba..Dah habis daya dah dik oiii..

Susu mama pon tolong la banyak..sob...sob..
Memandangkan alisha ok dengan susu HA, papa cadangkan tukar je NAN HA..
Sebab dulu alisha ok je minum nan rumusan bayi..dah sebulan baru muntah2..

Masih keliru..Balik keje nanti la fikirkan susu apa..Buat masa ni umah pengasuh bagi frisolac comfort+ frisolac dulu..nampak alisha dah start batuk2 berkahak..kalau ikut hati nak je stop smua susu formula..Bagi susu mama je..Hurm..

Saya sekadar berkongsi pengalaman. Kesan berbeza mengikut penerimaan baby..Alisha ni muntah2 pon, berat timbang 3bln 6.4 kg dah..naik 1 kg setiap bulan..Nurse cakap ok..muntah tu bagus sebab nak cuci perut.. Tp, saya tak sampai ati tgk anak saya muntah..tu yg mintak pendapat pakar dan try mcm2 susu..

Doktor cakap muntah ni dia akan stop sendiri bila bby semakin membesar..Selagi berat naik, membuang ok dan bayi selesa, means normal la tu..Dah mcm2 experimen susu dah cuba..last2 blurrr..

Papa suruh tukar nan HA..mama rasa 0...0...0...he3...Moga ada petunjuk yang terbaik..

No comments:

Post a Comment

PERDANA MENTERI MALAYSIA TUN DOKTOR MAHATHIR MOHAMAD

Selamat pagi.. Harini saya saja nak kongsi pengalam saya berjumpa PM kita..Saya sebenarnya hanya sekali jumpe Tun dalam hidup saya. Masa t...