ADSENSE

Tuesday 8 May 2018

KAEDAH PERANCANG KELUARGA - SUNTIKAN DEPO-PROVERA

Hai..

Memandangkan saya bersalin czer untuk kedua2 anak saya, saya mengambil kaedah perancang kehamilan. Saya pilih cara suntikan depo.
Sampai anak umur 1 tahun 3 bulan, saya stop.

Punca stop adalah kerana kesan sampingan yang saya alami. Rambut gugur banyak, sakit pinggang, berat badan naik, muka naik jeragat dan rasa x sihat...Letih je slalu.

Tapi yang saya hairan, saya stop suntik depo pada 21.3.2018... sampai sekarang period saya tak datang lagi...Sakit je rasa dekat rahim..

Ingat bila free nak kene jumpa doktor la... Risau juga takut ada masalah lain..Ya la kan..Dah lama cik P tu tak datang...Hasil menggoogle memang kesan yang saya alami ni lebih kurang sama je dengan rakan yang lain...

Nak makan jamu pon rasa takut..Macam rasa badan ni tak sihat..Umur 30 an, tp rasa macam dah 50 an kot...he3..Apa-apa pun, kesihatan harus dijaga ya...

No comments:

Post a Comment

PERDANA MENTERI MALAYSIA TUN DOKTOR MAHATHIR MOHAMAD

Selamat pagi.. Harini saya saja nak kongsi pengalam saya berjumpa PM kita..Saya sebenarnya hanya sekali jumpe Tun dalam hidup saya. Masa t...